dinsdag 25 augustus 2015

De derde chemo dag ( dag 12 )

Nadat tessa gisterenavond laat is gaan slapen doordat ze nog plas medicatie heeft gehad en een paar keer bloed moest worden afgenomen was het zo 10 uur voordat ze lekker kon slapen . Ze heeft verder redelijk geslapen wel een paar keer eruit om te plassen . Vanmorgen toen ze weer op de weegschaal moest om te wegen bleek al dat tessa weer veel vocht is verloren . Dus de plas medicatie is nu weer stop gezet . Wel werd tessa weer misselijk wakker en had ze buik pijn dit is de hele dag wel zo gebleven . Tessa was vandaag ook steeds erg verdrietig en moest ze vaak huilen . Ze kan niet precies zeggen wat er is . Maar we kunnen het ons goed voorstellen dat een 13 jarige meisje niet in een kamer moet liggen en de hele dag ( week ) maar misselijk zijn . En alles moet missen wat er om haar heen gebeurd .En het missen van thuis waar haar broertje en vriendinnen en  diertjes zijn . Wij als ouders staan hierin machteloos  en proberen van alles maar op dit moment helpt het niet dus laten we tessa maar even al valt dit niet mee . Tessa heeft vanmiddag ook nog even geslapen en is de eerste kuur aan gehangen van de drie die ze vandaag weer krijgt de laatste loopt tot zo half acht .
Wel heeft tessa vandaag veel kaarten gekregen ( iedereen bedankt voor de kaartjes ). Dit gaf een glimlach om haar mond .
Morgen staan er weer laatste drie chemo  op het programma en   maar afwachten hoe tessa zich morgen voelt


een bed vol kaarten

een lege kast

een volle kast met kaarten

papa even helpen met uitpakken


1 opmerking:

  1. Lieve Tessa,
    Jij kent mij niet, maar ik heb jou en je moeder een keer gesproken in het UMCG. Ik was daar met mijn zoon Kai, die behandeld werd voor ALL, standard risk. Jij was toen al een behoorlijk eind in je tweede behandeltraject. Ik heb je daar nooit meer gezien, maar heb me altijd afgevraagd hoe het met je gaat en stiekem voor je geduimd. Toevallig zijn we gisteren op je blog beland. Ik ben echt heel erg verdrietig dat je nog een keer de strijd aan moet gaan met deze rotziekte. Oneerlijk! Maar ik weet zeker dat je ook deze keer je best gaat doen. Ik vind je een megakanjer! Hopelijk steunt het je dat er ook mensen aan je denken die je niet eens kent! Hele lieve groetjes van Manuela

    BeantwoordenVerwijderen