maandag 3 maart 2014

Update opname

Vanmorgen leek het allemaal iets beter te gaan met Tessa. De sonde liep zachtjes door op 10 ml per uur en ze hoefde niet te spugen. We hadden gevraagd of de dokter nog even langs wou komen, want wij hadden natuurlijk een aantal vragen en er moest goed overlegt worden hoe en nu verder. Gelukkig kwam de zaalarts en de arts die haar hier in Zwolle behandeld. Het lijkt erop dat Tessa was uitgedroogd, het rare bij haar is dat je het aan de buitenkant niet ziet, maar binnenin haar lichaam kwam ze heel wat tekort. Maar goed omdat het beter leek te gaan, is er een misselijkheid medicijn afgehaald en de sonde verhoogd. Helaas begon Tessa toch weer aan het einde van de middag weer te spugen en nu eigenlijk nog steeds. Ook hebben ze al andere sondevoeding aangehangen. Net toch maar weer gevraagd om contact op te nemen met de arts en het andere misselijkheidsmiddel weer te geven. Dit zit er nu weer in en hopelijk helpt het snel. Ook hebben we nu besloten dat wij zelf de medicijnen doen, want hier snappen ze er echt geen snars van en weten ze niet meer wat ze moeten geven, als wij het niet in de gaten houden komt het niet goed. Dus vanaf morgen doe ik alles weer zelf, dan weet ik zeker wat er allemaal in komt. Tessa voelt zich nu erg onrustig, wil eigenlijk heel graag slapen, maar het lukt haar nog niet helemaal. Er is natuurlijk de laatste tijd weer veel gebeurt en de dexa zit nog in haar lijf. Met Mark gaat het ook redelijk en hij mocht vanmiddag onverwachts naar het feestje van Sven, hij was helemaal blij en vond het fijn, zo had hij leuke afleiding en ook had ik als verassing dat ik om vijf uur thuis was, ik had me even snel gedoucht en daarna konden Mark en ik lekker bij pa en ma aanschuiven aan tafel. Daarna even nog een lekker bakkie koffie, want er gaat natuurlijk niks boven eigen koffie bij pa en ma en toen even naar de plus een paar boekjes en krentenbollen halen, want morgen gaat Freddie toch maar weer even een paar uur werken, want ja dat moet ook gebeuren. En hopelijk knapt Tessa snel weer een beetje op en kunnen we weer snel richting Heerde, maar dat is allemaal nog even afwachten. Tessa vindt het natuurlijk ook erg leuk om kaartjes te krijgen. Ik weet niet naar welk adres, maar ze lig op afdeling 4.3 kamer 155 en anders gewoon naar huis en dan neemt Freddie ze gewoon weer mee naar het ziekenhuis. Tot snel maar weer.

1 opmerking: