zaterdag 29 maart 2014

Opname!!

Vrijdag is Tessa weer begonnen met overgeven. Bij de eerste keer spuugde ze meteen de sonde mee uit, dat was flink balen, want het techno team moest komen om de sonde weer in te brengen. Gelukkig ging dit harstikke goed. Helaas bleef Tessa de hele dag erg misselijk en had ze erg veel last van haar buik. En ook bleef ze spugen en de sondevoeding kon ze niet meer verdragen. Gelukkig belde Edith 's middags om te vragen hoe het ging. Helaas kon ik alleen maar zeggen dat het niet goed ging en Tessa steeds meer achteruit ging. We moesten accepteren dat de sonde maar op 15ml per uur liep en als dat ook niet meer wou, dan O.R.S in een fles doen en dat door de sonde laten lopen. Dit hebben we al vrij snel moeten doen, omdat Tessa de sonde niet meer kon verdragen. Helaas hielp de O.R.S ook al niet meer en bleef Tessa de hele nacht spugen. Ik moest 's nachts werken en Freddie had nachtdienst bij Tessa, ze bleven me maar appen, dat het niet goed ging.  Gelukkig had ik hele fijne collega's en mocht ik eerder naar huis, eenmaal thuis aangekomen, bleek echt niet goed te gaan met Tessa en hebben we besloten gelijk Groningen te bellen en ja hoor, gelijk richting Zwolle, pa en ma uit bed getrommeld om natuurlijk er te zijn voor Mark, maar die werd ook al wakker van al dat gespuis. Uitgelegd wat er weer aan de hand was en Mark is lekker bij opa en oma gebleven en wij zijn gelijk richting Zwolle gereden. Het duurde allemaal even, maar tegen acht uur waren we op zaal en tegen negen uur werd de VAP aangeprikt en kon het infuus lopen. Het lijkt nu allemaal weer wat stabieler en Tessa hoeft nu ook bijna niet meer te spugen. Eigenlijk heel raar, want ook nu blijkt ze weer te korten te hebben in haar lichaam en daardoor gaat ze spugen, ze moest vandaag ook per direct stoppen met de dexa en het is afwachten wat we hiermee moeten, maar dat horen we nog van Groningen. Gelukkig hebben we op tijd ingegrepen en hopen dat deze opname niet al te lang duurt, want het is voor niemand goed. Nu ga ik stoppen, want Mark is hier nog lekker bij mij en hij is erg verdrietig. Wat we ook heel erg goed kunnen begrijpen. We houden jullie weer op de hoogte.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten