woensdag 23 juli 2014

Uitslag!!!

Ja en dan belde gisteren de oncoloog met positief uitslag!! Tessa's beenmerg is schoon. Een beter nieuws kunnen we niet krijgen. Wat een spanning en wat een ontlading. Vrijdag hadden we natuurlijk al wel een goed gesprek gehad met de oncoloog, maar hoe dichter we bij dinsdag kwamen hoe spannender het werd en hoe meer het positieve gesprek naar de achtergrond ging. Want o jee als het niet goed zou zijn. Maar gelukkig, het eerste wat de oncoloog zei, was het beenmerg is goed, dat was het enigste wat we wilden horen, dat was genoeg. Gisteren en vandaag hebben we veel visite mogen ontvangen en met veel mensen deze vreugde mogen vieren, wat zijn we blij!! Tessa was zelf heel nuchter en zei meerdere keren mama wat maak je je toch druk, het is toch goed, maar ditmaal waren het tranen van geluk en van heel veel opgekropte spanning!! Nog steeds kunnen we het eigenlijk niet geloven. Ook weten we dat nu pas het moeilijkste gedeelte komt, weer vertrouwen krijgen, vertrouwen in de toekomst en dat zal allemaal niet meevallen, want nu moet het lichaam het doen zonder chemo en hoe zal dat gaan?? Tessa is momenteel erg moe en heeft last van hele zere benen, maar eigenlijk kan dat ook niet anders, want ze loopt best wel heel erg veel en ze ligt veel in het zwembad, maar toch ben je weer bang, want o jee, maar ook weet je dat dit bij het proces hoort. Volgende week moet ze weer naar Groningen voor een infuus voor haar botten en dan moet ze eind augustus voor de eerste bloedcontrole, maar volgende week mochten we ook even een extra controle, want de arts snapt gelukkig onze zorgen. Twee en half jaar bijna vol met chemo, vol met angst en spanning en nu eindelijk goed nieuws, we hopen dat we dit mogen vasthouden en dat het nu eindelijk goed is met Tessa en dat ze kan gaan leven, gaan genieten, dat ze weer lekker kind mag zijn, wat zou dat toch heerlijk zijn!! Ook Mark is superblij!! Hopelijk krijgt ook hij weer rust in zijn leventje en kan hij weer gaan genieten van het leven. Wij proberen jullie elke keer op de hoogte te houden hoe het natuurlijk bij ons gaat, maar nu gaan we eerst genieten van een paar weken vakantie!! Ook willen we iedereen bedanken voor alle steun, en nu de laatste week was dat erg fijn, al die lieve woorden, kaarten, bloemen enz. het deed ons erg goed!! IEDEREEN HEEL ERG BEDANKT VOOR ALLE STEUN!!! Tot snel en hopelijk met alleen maar goede berichten.

5 opmerkingen:

  1. Tessa ik ken je wel niet. maar ik ben wel heel erg blij voor jou en je familie.
    iets positiefs kunnen we wel gebruiken. na al deze rot dagen. ga leuke dingen doen. en geniet samen met je familie en vrienden .een oma uit duiven

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve Angelique, Freddie, Tessa & Mark,
    Kippenvel (!) en een big smile op mijn gezicht terwijl ik het bericht lees, wat ben ik énorm blij voor jullie met dit goede nieuws!!!!
    Ik heb respect en bewondering voor jullie 4 en jullie dierbaren om jullie heen.

    Voor mij was het heel bijzonder om Tessa haar afscheid van groep 8 van dichtbij mee te mogen maken. De basisschool sluit ze goed af. Wat een kanjer is ze! Evenals jullie en broer Mark, wat een pracht gezin!

    Geniet (hoe onwerkelijk het nog zal zijn) van deze zomer :)
    Liefs!
    (juf) Bo


    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Angelique, Freddie, Tessa en Mark,

    Kippenvel en een big smile op mijn gezicht terwijl ik dit bericht lees, wat ben ik énorm blij voor jullie met dit goede nieuws!
    Ik heb alle respect en bewondering voor jullie 4 en jullie dierbaren om jullie heen.

    Ik vond het héél bijzonder om Tessa haar afscheid van groep 8 van dichtbij mee te mogen maken. Ze liep te genieten en ik van haar. Wat is ze een kanjer, evenals jullie en Mark!

    Geniet (hoe onwerkelijk het nu nog is) van deze zomer :)
    Liefs!
    (juf) Bo

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Huh?... krijg ik eerst een error, doe ik mijn reactie nog een keer... staat de eerste er tóch wel op, sorry.
    Echt iets voor mij... [ ja ik mag worden toegelachen :) ]



    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ook ik kreeg kippenvel. Wat fijn dat de uitslagen goed waren. Hoop van ganser harte dat "het hierbij" blijft en wens jullie alle goeds!

    BeantwoordenVerwijderen